Neem je ruimte om te werken aan jouw diabetes 2

Neem je ruimte, neem je tijd om te werken aan jouw diabetes type 2. Diabetes 2 is te verminderen, maar het kost tijd om nieuwe gewoontes in te slijten. Neem die tijd bewust.

Ondernemer: plan eerst je vakantie in

Ondernemers of mensen met een missie zijn vaak zo gedreven dat ze vergeten dat ze ook rust en ontspanning nodig hebben. Als je steeds maar doorgaat en het stressniveau blijft hoog, dan zullen ook makkelijker jouw bloedsuikerwaarden hoog blijven. De oplossing: Start het jaar met het plannen van de vakanties. Zijn de vakantie gepland, dan heb je alle ruimte om de onderneming daarom heen te plannen en er voor te gaan.

Het voordeel van de vakantie, van even afstand nemen is dat je ook met frisse ideeën weer aan de slag kunt in je bedrijf.

Neem je ruimte om te bewegen

Jazeker, je bent drukbezet, je wilt ‘s ochtends voor de files aan op jouw bestemming zijn en ‘s avonds kom je helaas te vaak ook laat thuis. En dan ligt er nog een opdracht om uit te werken. Er is geen tijd om te bewegen. Denk je.

Als ik met drukke ondernemers praat die een gezond gewicht hebben, dan blijkt dat ze bewust tijd nemen om te sporten. Bijvoorbeeld 4 minuten in de ochtend, tussen opstaan en douchen in even heel gericht Tabata uitvoeren.

Als dat in de ochtend niet lukt, doe het dan als je thuiskomt, vlak voor het eten. Kookt een ander, maak dan tijd voor de begroeting, doe daarna 4 minuten Tabata en daarna kun je nog even afkoelen voor je aan tafel gaat. Kook je zelf en heb je ergens een moment dat het een paar minuten de oven in moet of moet koken, dan is dat het moment om even die Tabata op te pakken.

Het kan wel, soms moet je er gericht tijd voor maken om te zien dat er tijd voor is.

Neem ruimte voor jezelf, jij bent jouw nummer 1

Het is zo makkelijk om jezelf weg te cijferen voor je bedrijf, je werkgever of je gezin. Het is veel moeilijker om een paar keer per dag te zeggen: En nu wil ik even ruimte om mijn ding te doen om van de diabetes af te komen. Het vergt even om over de drempel te gaan. Het vergt energie om die ruimte te maken. Maar het levert nieuwe gewoonten op. Gezonde gewoonten die jou gaan helpen om jouw diabetes te verminderen. Stap voor stap. Dus neem die ruimte!

Ken jij Tabata al? Of heb jij een andere routine in de ochtend waardoor je lekker in beweging komt?

Laat het hieronder weten.

Share Button

Laat een reactie achter