Zonder honger afvallen, dat lijkt ideaal. Je buikje rond eten en toch gestaag de kleding ruimer voelen worden. Dat kan, door anders te eten.

Je gaat eten als je trek hebt

Als je voeding eet waar je trek op krijgt, ga je vaker en ook vaak meer eten. Als je voornamelijk voeding eet die verzadigt, zul je minder eten. Veel fijner is het, als eten langer dan 3 uur verzadigt. Dan kun je doorwerken of door wandelen zonder te moeten eten of snoepen.

Zonder honger

Eet dus voornamelijk voeding die verzadigt en waar je 3 tot 4 uur lang verzadigt bent. Als je dat een tijdlang oefent, merk je vanzelf welke voedingsmiddelen je het beste kunt laten staan. Een tip van de sluier: van een zak chips krijg ik na een half uur al weer trek, van een handje vol Engelse drop al binnen een kwartier. Op een omelet met groenten of een lunch met twee haringen kan ik makkelijk 4 uur werken.

Zonder honger afvallen kan door anders eten

De cursus Diabetesvrij leven is gemaakt om je te helpen met die keuzes. In elke les wordt steeds een ander onderdeel behandeld, dus je krijgt de tijd om nieuwe gewoontes aan te leren. In les 1 kijken we naar dranken die geen trek veroorzaken en in les 2 naar het fruit. Stap voor stap tot aan de warme maaltijd en het kerstdiner aan toe.

Wil jij van je voortdurende trek af?

Vermijd voeding met veel suiker erin. Als op het etiket suiker als een van de eerste vijf ingrediënten staat genoemd, dan heeft het veel suiker.

Voor meer tips en trucs doe de online cursus Diabetesvrij leven. Boordevol lekkere recepten en slimme oefeningen. Ook geschikt als je geen diabetes type 2 hebt.

Share Button

Laat een reactie achter